tirsdag den 3. maj 2011

Soya & soyamælk...

Mit liv på dagpenge eller jobsøgende, er....i dag faktisk meget godt.

Dagen har gået med at sove længe til kl. 9 med sovemaske (mørkemaske). Der bliver så frygtelig lyst i soveværelset, da der ikke er et mørklægningsgardin. Det er mit projekt, at få det derind. For når solen står tidligt op, er der meget meget lyst og så er det svært at få en ordentlig søvn. Det er jeg i øvrigt ganske afhængig af - min skønhedssøvn er nødvendigt. Derefter fik jeg rettet mit CV til på Jobnet. Fik sende nogle papirer til min a-kasse.

Da jeg skulle ud af døren var vejret: køligt - tenderende til koldt, haglbyger kombineret med regn, sne og slud. Vanvittigt majvejr. (Positiv ting - jeg har ikke nyst i dag. Ikke specielt mange pollen i luften, når det regner :-)) Jeg fik alligevel bevæget mig ud i det på cykel. Cyklede på posthuset og derefter ind til midtbyen. Derinde skulle jeg mødes med en kammerat, Jakob. Jeg lignede en druknet forfrossen mus. Min vinterjakke var næsten gennemblødt og min vanter var våde. Heldigvis gik vi i Salling - ind i varmen og kunne blive tørret.

I Salling er der Rivegilde. Køtilbud. Folk. Alt. For. Mange. Mennesker.

Men vi blev tørre og Jakob nogle kroner fattigere :-)

I dag bestod min menu af sushi med en masse soya og derefter en cafélatte med soyamælk... Så alt i dag har været krydret med soya. Jeg tvivler nu på, at det skal fortsætte. I aftens skal jeg have fiskefrikadeller på frisk rugbrød.

Cafélatte med soyamælk er okay - det er første gang, at jeg har prøvet det. Det var et fint alternativ, når man ikke kan tåle laktose. Smagen var ikke optimal og cremet, men tilgengæld er maven i ro. Kaffe og soyamælk gav en mærkelig "tør" fornemmelse i munden, samt følelsen af at der var en underlig belægning i munden bagefter (Er der nogen, som har prøvet det?!...) Det skal måske igen gentages og måske en lidt større succes næste gang. Men jeg valgte altså, at jeg gerne ville have ro i maven og valgte soyamælk!



Ellers har jeg besøgt tandlægen - to ture og den tredje er på tirsdag, om en uge. Første gang var det for at se på mit tandproblem. I påsken tabte jeg en tandfyldning - en gammel en. Den var af "sølv". Den skulle laves, da der havde været en hul nedenunder fyldningen og dermed havde fået den til at flække. Øv. Men den kunne ikke laves i torsdags. Der fik jeg så lavet en tandrensning (hvor Kirsten sleb en brun plet af min fortand (fantastisk!)) og et røntgenbillede af tanden. Dagen efter fik jeg lavet plastfyldningen, samt skået/slebet noget at den anden fyldning, som lå nede ved/i min knogle. På torsdag står den på eftersyn og røgtgenbilleder af hele gebisset... Så hele min formue kommer nu til at være placeret i munden på mig... Great!

Hvorfor er det lige, at flok med skrøbelige tænder ikke skal koste samfundet noget, men det skal folk med skrøbelige knogler, knæ, arme eller andet ved kroppen... Uretfærdigt! Jeg betaler også alt min skat, arbejdsmarkedbidrag osv. Igen - uretfærdigt! Og et surt opstød fra mig...

Men lad mig nu slutte med noget glædeligt - jeg skal i Gigantium for at se DGI's Verdenshold i gymnastik. Det er sammen med Lotte, min venindes datter. Vi glæder os begge alt alt for meget - der skal vi nørde og være ægte gymnastiktosser! De har også en blog og den kan ses her!

Ha en rigtig god aften - nu vil jeg nyde min...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar