onsdag den 8. februar 2012

Asiater har IKKE kun sort hår!

Dagens blogindlæg blev inspireret af aftenens donts. Mit hår er blevet farvet - det er dog ikke specielt synligt, da det kun er blevet en tone lysere end sort.

Asiater har ikke kun sort hår!

Selv er jeg ret konservativ - hvert fald, når det gælder min hårfarve :-)Vil helst have det mørkebrunt om vinteren og lidt lysere om sommeren.

Forskellige billeder fra nettet
I min søgen efter forskellige hårfarver til asiatisk hår fandt jeg denne hjemmeside med "Asian Hair Facts". Det er jo en sand videnskab at have en hårpragt som min! Nogle facts vidste jeg godt, andre fik mig til at smile og andre var en a-ha-oplevelse. En forhåbentlig problemknuser til mine "bad hair days".

Maja
________________________________________________________________________________


What makes Asian hair different?

Asian hair has four main characteristics that makes it unique.
1. Asian hair tends to absorb and retain moisture better.
2. Asian hair are usually coarser and heavier.
3. Asian hair is naturally straight.
4. Asian hair tends to be very dark.

The Asian hair advantage!

Asian hair tends to be really shiny because of its ability to retain moisture.

The natural straightness of Asian hair allows young Asian men to spike it fairly easy and retain their spikes for a longer duration. For most people hair dye will severely damage hair, leaving it fragile and feeling dry. Since Asian hair tends to retain moisture well, even when dyed, hair will still retain most of its shine. However, if you are one of the unlucky ones, you may want to try Opal Hair Oil treatment–a highly recommended product that restores oil in hair fairly quickly.

The Asian hair disadvantage!

Asian hair tends to be dark–because of this it can be hard to see texture even when styled. We can counter this by dyeing or highlighting our hair to accent the texture. Other hair products such as matte hair products will also help articulate the hair’s texture. The use of gel, mousse or any shiny hair products is not recommended for Asian hairstyles.

The heaviness of Asian hair could become a big problem for many. It is difficult to give hair volume without falling flat quickly. This can be fixed by washing the oil out of your hair and blow drying, in effect it will lighten your hair. For those who have semi curly hair, you may want to try to use a hair straightener as well. To ensure that your hair stays standing, you should also try to put a small amount of hair product on the roots of your hair.

How to maintain Asian hair?

1. Wash your hair once every two days.
2. Choose a shampoo with a PH level of 5.0 -6.0
3. Use conditioner to retain that great hair shine.
4. ALWAYS remove hair product before sleeping.

What hair color?

1. It is recommended by my stylist to use relatively orange, red, or chestnut-toned colors to retain a natural feel to hair.
2. If you are an adventurist, you may try to add various color highlights as well, such as bright red or blue.

14 kommentarer:

  1. Det lyder da spændene må jeg sige!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja! Men til hvilken del? :-)

      Slet
    2. Hej!
      Jeg synes at dit hår er super flot på alle dine billeder. Jeg har i lang tid ledt efter et godt sted at blive klippet, da je ikke har været tilfreds endnu. Så må man spørge hvor du bliver klippet?

      Slet
    3. Jeg synes bare generalt at det er super sjovt at finde nye farver til sit hår og eksperimentere lidt med det :-)

      Slet
    4. Tak - men du skal være opmærksom på, at det ikke er mig, som er på billederne på dette indlæg. Det er tilfældige billeder af asiatiske piger/kvinder.

      Jeg bliver klippet af Rie fra Brix på Strøget i Aalborg centrum. Det er jeg rigtig tilfreds med :-)Hvis du ikke er bosat i Aalborg er det nok lidt langt at køre for en klipning.

      Slet
    5. Jeg har set dine billeder :-) Jeg bor i tæt ved Århus så ja måske lidt langt, men hvis man kom derop en dag kunne det da prøves :-) -Tak for svaret

      Slet
  2. ps. hva synes du om mit afrikanske hår , hvis det blev md blå striber ? vile ønske mit var som dit , det bare super flot , og langt !

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan du sende link til din egen blog? Ellers er det svært at bedømme, men ellers er jeg sikker på, at andres bedømmelser er ligeså saglige, som mine :-) Ellers tag et kig på nettet - der fandt jeg min egen inspiration.

      God fornøjelse.

      Slet
  3. ?

    Hvad bliver der spurgt om?

    SvarSlet
  4. Jeg spørger om , hvad syens du om mot afrikanske hår , hvis der kom blå striber i ? - jeg vil blive glad for din mening , da dit hår er super flot

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du selv føler for det, så skal du da klart afprøve det. Man kan altid farve det igen, hvis man fortryder!

      Rigtig god fornøjelse!

      Slet
    2. Tak jeg tænker også på røde striber i stedet vi må se hvad det løber ud i ;-)

      Slet
  5. Nu det farvet ! er super glad for det :D dog synes jeg frisøren i aalborg klippede det en del kortere end aftalt ... TAK for hjælpen Wilkens

    SvarSlet