lørdag den 10. marts 2012

Anekdote


Lørdag: I eftermiddags tog jeg til Lindholm, for skulle besøge min mormor sammen med mine forældre. I løbet af dagen bliver der snakket, grinet og spist. Min mormor er god til at huske og fortæller gerne små pudsige historier, når hun kommer i tanke om dem. 

Aftenens bedste anekdote er fra min mormor: Mormor og bedstefar er lige flyttet på landet (Thise) efter mange år i byen (Nørresundby). Om natten står hun op, og kan skimte ud af vinduet en skikkelse ved deres drivhuse, som står ca. 50-60 meter væk fra huset. Min mormor undrer sig og tænker: "Hvem i alverden står uden for midt om natten i bare underbusker?" Det går pludselig op for hende, at hun står og kigger på enden af et rådyr, som står og så gnasker persillen i sig, som står plantet mellem drivhusene. 

I øvrigt fik jeg også min mormor til at skrive på en iPad. Hun er ellers en stærk modstander af mobiltelefon og computer. Hun ejer hverken et NemID eller et dankort. I år skal min familie arrangere familiefesten og derfor oprettede jeg en lukket begivenhed på Facebook for arrangementet. Mine forældre og jeg fortalte min mormor om tiltaget og hun sagde med et smil: "Husk at tilmelde mig". Det gjorde jeg ved et opslag og tog spring til at spørge min mormor, om hun ville skrive hilsen mormor på beskeden. Det gjorde hun uden at blinke! Hun skrev "hilsen mormor". Det var stort og hun var faktisk ret dygtig! Ordet mormor skrev hun i en henrivende god fart! Really proud of her! :-) 

Jeg vil gerne takke mormor og forældre for en skøn lørdag! 

Sov rigtig godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar