søndag den 30. januar 2011

no. 3 - what made my (yester)day...

DAGEN...jeg skal beskrive var igår - her er tre store hovedtræk om, hvad jeg lavede igår:

Raskmelding, shopping og tøse-fødselsdagsfest hos min elskede Helle G. Min engel!

Raskmelding:
Det var dejligt, at efter tre dages sygdom med en maveinfektion, kunne jeg indtage almindelig føde - maven skulle dog stille og roligt igang. Imens sygdommen stod på, var det ikke sjovt. Langt fra! Ens mave krampede, når man havde indtaget noget føde - enten flyende eller fast føde. Så jeg var tilbage på babystadiet med lidt flyende kost og fosterstilling på sofaen... Men det er nu fortid og skal jeg ikke bare stoppe med at ævle mere om det :-)

Shopping:
By BLANK - stjerneøreringe
Udsalgsshopping har jeg ikke rigtig dyrket endnu. Men igår skete det - tre køb. To på udsalg og et enkelt impulskøb...


Grunden til, at jeg var inde i byen var, at jeg gerne ville finde en festlig top, at tage på til nogle jeans og stilletter om aftenen til fødselsdagsfest. Som sædvanlig kommer man (næsten) aldrig hjem med det, som man går efter.

De besøgte butikker var:
ShoppingCenterFriis - Bahne

 
Købt i FilucaV - 299 kr.
I Filuca V købte jeg to af tingene - et par øreringe af mærket by BLACK. Man kunne få dem i to størrelser - og jeg valgte dem, som var størst. De måtte gerne syne af lidt :-)

De sad i mine øre hele aftenen igår - og jeg er allerede helt forelsket i dem. 

Efter turen indenom FilucaV gik jeg ind i ShoppingCentretFriis - jeg skulle hurtigt mødes med min veninde Karine, for vi skulle lige kigge lidt på klæder til om aftenen. (Vi følte begge, at vi ikke havde noget i vores tøjskabe og dermed var der skabt tøjkrise... - det skal dog siges, at vi så begge brand godt ud om aftenen med nyt og gammelt fra skabet...) Sammen med hende fandt jeg ingenting, men hun tog hjem kort tid efter - og så dafede jeg ind i Bahne - det er helt klart en af favorit butikkerne inde i det halv-kedelige Friis...



Derinde fandt jeg mange gode ting - både tøj og ballerinaer. Jeg valgte dog kun det sidste (nye ballerinaer til en ny sæson) My PRETTY BALLERINAS var et kæmpe røverkøb. De havde kostet 1199 kr og jeg fik dem med en rabat på 70%, så minus 839, 30 kr - så jeg skulle kun betale 359,70 kr. Det var et totalt røverkøb - de er sååå behagelige at have på! Og jeg elsker dem højt og de talte lige præcis til mig - hvis der havde været to par inde i butikken, havde jeg købt begge. Kender I ikke det, at man finder noget yndlings?! og så ikke kan finde det igen, når det første er opslidt?


Tidligere på min blog har jeg drømt om, at mærket også skulle blive en del af min skosamling, men aldrig i livet, ville jeg give 1199 kr for et par ballerinaer - det var simpelthen alt for mange penge for et par små sko! Så det forblev en drøm. Men dreams come true...


Men jeg er måske blevet mere blød i knæene over disse - de er virkelig smadder behagelige at have på! Så hvis jeg ikke finde nogle på tilbud næste gang - kan det måske blive et netkøb. Det var i øvrigt en af aftenens helt store emner - internet shopping.


Fødselaren havde nogle favoritter - dem skal jeg nok give et link til, når hun sender min nogle links.



Plain white t-shirt
Loose fit
V-neck
 Nå, men retur til min lille rundfart.

Efter jeg valsede ud af Bahne gik turen retur på gågaden. I Friis havde jeg også rundet andre butikker uden at finde den ideale aftentop - så derfor gik jeg retur til FilacaV. Der havde jeg set en t-shirt, som jeg synes var perfekt, blød, minimalisktisk og god til hverdag og fest!

Mærket var Stella McCartney. Hun er fra England/London, kendt designer, har designet spotstøj for Addidas. Hun er i øvrigt datter af forsangeren fra The Beatles - Paul McCartney.

Efter shoppeturen - cyklede jeg hjem. Og fik slappet lidt af igen inden festen om aftenen.

Fødselsdagsfest:
Jeg har desværre ingen billeder fra om aftenen - ikke engang mit outfit. For det billede, som jeg tog 10 min inden jeg skulle ud af døren blev ikke aktuel til bloggen, da jeg i sidste øjeblik ombestemte mig til et andet outfit. Trods min mindre tøjkrise, kom jeg afsted til tiden og det var en FANTASTISK fødselsdagsfest. Der manglede absolut ingenting. Hverken mad, drikkelse, underholdning, historier, latter, hvin og dejligt selskab!
Tror hun blev rigtig glad for gaven, som Karine og jeg gav hende fra butikken BLÅ FUGL.

Tak sødeste Helle for en smadder god fest!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar